מהם יעוץ תקשורת ויחסי ציבור ? ובמה הם תורמים להצלחה.

Home / מהם יעוץ תקשורת ויחסי ציבור ? ובמה הם תורמים להצלחה.

זרוע ביצועית חשובה לקידום העסק ובעת הצורך גם להגנתו, לא רק הכנסת כתבה מפרגנת בעיתון, אלא גם הכנת תכניות מגירה לעתות משבר. הכרת מאפייני התקשורת והבנת הקצב בו היא עובדת ובהתאם לכך לדעת לזהות עבור הלקוח הזדמנות וליירט אותה במהירות, הזדמנות לשרת את הלקוח לפעמים באופן שיכול להוות בעל ערך עצום. מעבר לכך יעוץ תקשורת זו אמנות מלאכת הכנת הלקוח לראיון תוך שימוש בסימולציות, כתיבת מאמרים ונאומים, הכנה לכנסים, מסיבות עיתונאים ולפגישות. איש יחצ טוב יהיה בעל קשרים טובים עם המערכות, העורכים והכתבים, ידע לשמור על קשר עם כולם ולהתעדכן כל הזמן בשינויים שחלים בעולם התקשורת. יחסי ציבור טובים הם להיות מעודכנים במתרחש ביום יום ולדעת להתאים את הלקוח בהתאם, להיות יצירתיים ובעלי דמיון, לחשוב מחוץ לקופסה ותמיד להבין את המשמעות עד כמה אתה אני חיוני עבור הלקוח ובהתאם לכך לגלות אחריות ונאמנות, להיות לא רק מקצועי אלא בעיקר מקצוען.

בעידן בו אנו חיים ועובדים היום, התחרות היא גדולה, קצב הדברים הוא מהיר מאוד, הטריטוריה בה מתנהלים הדברים היא גלובלית ומתפרסת על העולם כולו ללא הגבלות גיאוגרפיות, כך גם ההזדמנויות שלנו להצליח – ללא גבולות. אנסה לתמצת בקצרה, תחום שהוא רחב ומרתק, תחום שמשלב ידע, דמיון, קשרים, יכולות כתיבה וצפי מהלכים, הבנת הלקוח ותפירת התכנית המתאימה עבורו ולמידותיו שלו הספציפיות. יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי לחברות – פרטיות או ציבוריות, אישים פוליטיים או מהמגזר הפרטי, מוצרים, אתרי אינטרנט, סטארטאפים, עמותות, בעצם כל פונקציה שניתן לקדמה באמצעות מערך יחסי ציבור.

נהוג לבלבל בין יחסי ציבור, פרסום ושיווק. אך בהסבר קצר ופשוט אנסה לעשות סדר ולעמוד על ההבדלים. יחסי ציבור הם בצורה מסויימת פרסום, אך בדרך נכונה יותר, עולם הפרסום בו אנחנו משלמים סכומי עתק עבור משבצת פרסום, הוא עולם שעם הזמן הופך לפחות אפקטיבי, אנחנו שבעים מפרסומות, אנחנו כבר לא ממש מתעכבים על הפרסומת בעיתון, או בשלט החוצות, אנחנו נעביר ערוץ בטלוויזיה וברדיו בזמן הפרסומות או שנקליט ונריץ קדימה, דואר זבל במייל ואו בהודעות SMS מעצבן אותנו ופסיכולוגית עלול לגרום להיפך מרצון המפרסם. בפרסום ממומן, התמורה היא נמוכה יחסית למחיר היקר וברוב המקרים לא כל אחד יכול להרשות לעצמו עלויות פרסום, לא כל עסק ובטח לא כל אדם מהמגזר הפרטי שהוא עסק בינוני ואו קטן, בכלל, אנשים יעדיפו היום להשקיע את כספם בפרסום דיגיטלי כמו קידום גוגל, פייסבוק או תמונה טובה באינסטגראם של מוביל דעה עם עשרות ומאות אלפי עוקבים. כך גם שיווק ככלי הכרחי לכל עסק שמבקש להתקדם ולהיות בולט ושונה, הוא כלי ניהולי לתכנון תכניות להבאת העסק למצב צמיחה, למצב רציף של פעילות והתקדמות, למצב של חדשנות, מבצעים ומיתוג, כל אלו יעשו באמצעות טכניקות שיווק שונות בהתאם ללקוח

יחסי ציבור הם למעשה כלי לקידום הלקוח, באמצעות כלי התקשורת – עיתונות, מודפסת או דיגיטלית, טלוויזיה, רדיו, אירועי קידום, מסיבות עיתונאים, ניהול וקידום ברשתות החברתיות ועוד. יח”צ הוא כלי קריטי עבור כל עסק שמבקש להגיע לידיעת הציבור, אם לכלל הציבור או לציבור ייעודי מסוים, זו זרוע ביצועית חשובה לקידום העסק ובעת הצורך גם להגנתו. יחסי ציבור הם לא רק הכנסת כתבה מפרגנת בעיתון, אלא גם הכנת תכניות מגירה לעתות משבר. איש יחסי ציבור טוב שמכיר ומודע למאפייני התקשורת ומבין את הקצב בו עובדת התקשורת ובהתאם לכך ידע לזהות עבור הלקוח שלו הזדמנות וליירט אותה במהירות, ישרת את הלקוח שלו לפעמים באופן שיכול להוות בעל ערך עצום. מעבר לכך יעוץ תקשורת זה לא רק לסגור כתבה כזו או אחרת, אלא הכנת הלקוח לראיון תוך שימוש בסימולציות, כתיבת מאמרים ונאומים, הכנה לכנסים, מסיבות עיתונאים ולפגישות. איש יחצ טוב יהיה בעל קשרים טובים עם המערכות, העורכים והכתבים, ידע לשמור על קשר עם כולם ולהתעדכן כל הזמן בשינויים שחלים בעולם התקשורת. יחסי ציבור טובים הם להיות מעודכנים במתרחש ביום יום ולדעת להתאים את הלקוח בהתאם, להיות יצירתיים ובעלי דמיון, לחשוב מחוץ לקופסה ותמיד להבין את המשמעות עד כמה אתה חיוני עבור הלקוח ובהתאם לכך לגלות אחריות ונאמנות, להיות לא רק מקצועי אלא בעיקר מקצוען.

 

Font Resize